Var försvann värmen?

Hej på er!

I helgen har vi NJUTIT av temperaturer uppemot 33 grader i skuggan.
Det har varit som att vara utomlands och det gillar vi starkt!

Torsdag: Promenerade jag och Casper in till stan med våra busvänner Marika och Rasmus.
Vi hade picknick på Gûltzaudden och barnen lekte givetvis :)
Sen mötte vi upp  Frida på stan och åkte ut till Måttsund där Casper fick bada i sin pool och det gillade han givetvis.

Fredag: Vilken värme det var när vi vaknade. Vi bestämde oss för att följa med Kent och Jennie, Mikaela på stranden. Så vi fikade, var på stranden, busade och Casper badade lite.
På kvällen var vi bjuden på middag hos Kenneth, Nina, Erik och Sofia. Där bjöds det på riktigt god mat och trevlig sällskap såklart!

Lördag: Åkte vi till Storsand tillsammans med Marika och Robert, Rasmus. Där blev det en hel dag med sol, bad, picknick och såklart väldigt mycket skratt :) Eftersom det var så varmt blev vi lata och orkade inte laga mat så vi bestämde oss för att prova buffen på sushibar tillsammans med mamma och pappa. Det var riktigt gott :)
När vi kom hem så kom Emelie och Erik förbi så vi dukade fram kaffe och glass på balkongen, då var det fortfarande riktigt varmt ute precis som utomlands.

Söndag: Hade värmen försvunnit helt och det var endast 13 grader ute. Så vi bestämde att idag fick det bli ett besök hos Petters mormor, morfar och morbror i stugan. Där höll vi sommaren vid liv iallafall och åt rök abborre. Finns det något godare? På kvällen var vi på bio tillsammans med Emelie, Erik och Jon. Vi såg Baksmällan två och jag tyckte den var ännu sjukare än den första och riktigt kul var den också!

Igår jobbade jag hela dagen, först  utbildning och sen jobb. Jag åkte vid åtta på morgonen och kom hem halv tolv, så det blev en lång dag. Nu ska jag gå och göra mig klar för vi tänkte passa på när vi är hemma båda två att gå upp och hälsa på där Casper ska börja på dagis till hösten. Spännande! Sen bär det iväg till jobbet igen och jobba ikväll också.

Malin - Ibland saknar vi de personerna som vi egentligen inte behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0