PÅSK!

Här har vi hunnit avverka mycket inom loppet av en vecka.
Caspers första födelsedag, Pappas 60års dag, Caspers första påsk och givetsvis mycket, mycket mer.

Pappa fyllde 60 år i fredags och då bjöds det på mat och tårta för de som ville.
Något som var skönt var att vi hade tagit catering på maten så det var bara att packa upp den.
Maten var från Örnvik och var riktigt god. Dock blev det väldigt mycket kvar så nu har vi också kylen proppad.
Undra vad man ska hitta på med allt? Måste väl ta och frysa in lite.

Pappa var iallafall väldigt nöjd med sin födelsedag och de fina presenterna han fick.
Det är ju det viktigaste att han är nöjd :) Av oss fick han en ny golfbag, en tavla med ett rim som vi gjort om honom och lite annat smått och gott.

Påskafton for Pappa och Petter ut på golfbanan, premiärturen på rangen.
Enligt rykten var det många sneslag ;)
Jag, mamma och Casper passade då på att fara på stan och fixa lite grejer men fick senare sällskap av golfherrarna också.

Sen åkte vi ut till Måttsund och åt GOD grillad mat tillsammans med Caspers farmor och farfar.
Det tackar vi för! Casper stannade kvar och myste med dem medans jag och Petter passade på att åka på fest hos Henrik som senare blev utgång. Riktigt trevlig kväll även fast jag inte hade så stor lust att följa från början med Petter skulle ha med mig så vad gör man inte för sin sambo :)

Imorse kom taxin (svärföräldrarna plus frida) och hämtade upp oss.
Vi åkte ut till Björkön och där har vi myst på hela dagen (Petter sov dock mestadels)
Jag tror jag har fått lite färg i ansiktet iallafall och det betyder ju att det var kanonväder!

Nu har vi för en stund sen kommit hem från en cykeltur till Daniel och Isabell.
Riktigt skönt var det ute fortfarande och ljust även när vi cyklade hem.
Casper stormtrivs verkligen i cykelstolen och den kommer nog användas flitigt i sommar.

Ja jusste, måste ju berätta om Caspers fina påskpresenter också.
Av oss fick han ett stoooort ägg med ett turkiet kit. Där fanns sommarkläder, solskydd, plåster, sandleksaker, foppa tofflor, alvedon och annat som är bra att ha när vi åker iväg. Stoppade även in små russinaskar och barnfruktdryck som han fick smaska på kvällen. Av sin farmor och farfar fick han en ännu större present och det var en resesäng, vilket är väldigt uppskattat :) och ett eget golfset också. Mormor och morfar kom också med ett påskägg med leksak, kläder och russin. Vilken bortskämd liten kille vi har, men det får han vara för han är verkligen vårt ALLT.

Detta blev ett väldigt långt inlägg och min sambo vill nog att jag ska sluta och se desperata husfruar med han istället. Hoppas eran påsk har varit mysig med en massa god mat.

Imorgon hoppas vi på lika fint väder som idag så vi får vara ute och busa :)

Malin - Livet är precis som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0