Jag tror det har blivit ett litet missförstånd. (Till anonym)

Fick en anonym kommentar på bloggen igår efter mitt inlägg om mammor.
Det handlar inte alls om nå godsaker...

Mitt inlägg handlade om en sak jag diskuterade med några andra mammor här om dagen.
Delvis att man får så mycket kommentarer när man är ung mamma och att man trots man är ung gör sitt bästa och gör det bästa för sitt barn. OCH ATT MAN FÅR TYCKA OCH TÄNKA OCH GÖRA SOM MAN VILL utan att få en massa kommentarer!

Det handlade absolut inte om någon specifik person eller dess handlingar.
Är ledsen om någon tog åt sig.

och ang. min lilla kommentar längst ner så är jag glad att Petter väljer att vara hemma med oss även fast folk vill att han ska följa med ut och det värmer i hjärtat. Om folk är ute på krogen eller inte bryr jag mig faktiskt inte i. Ja, Petter var ute två veckor efter min förlossning med hans bror som endast är uppe några få ggr per år och jag tyckte verkligen att han skulle gå men han drack 2 öl. Däremot tycker jag det är kul att han VILL vara hemma med oss på helgerna men visst går vi också ut då och då!

Ang. L så har jag ingenaning om när han är ute eftersom jag själv nästan aldrig är ute?!


 mitt barn 10 månader och inte 8 månader. Så du som skrev känner nog oss inte särskilt väl...
och då  vill jag passa på att påminna er om att den här bloggen är till för dem som vill veta om våra dagar och tankar. Alla andra kan bara sluta läsa...

Min åsikt ang. "sötsaker": SUNT FÖRNUFT!
Casper får givetvis inte godis, läsk, saft m.m.
Han får inte heller äta sötsaker varje dag utan bara när det är något speciellt som när någon fyller år.
Då kanske han får smaka lite bulla eller tårta men inte i några mängder.
När han har fått smaka glass tex har det varit yougurtglass med nästan inget socker alls!
Och som igår när hans mormor fyllde år fick han smaka lite blåbärspaj HELT UTAN SOCKER.

Och du som skrev är verkligen ingen mamma för då borde du veta att den 10 månaders bäbis visst kan tugga. Eftersom de lär sig tugga redan innan de får tänder och han har 9st tänder nu. Han har inte heller fått smaka "sötsaker" förrän kanske för en månad sen. En 6 månader bäbis kanske inte fattar så mycket av vad den äter men när det blir äldre förstår de skillnaden på de äter, då kan man inte alltid luras med frukt...

Jag tycker det är jätte bra att J inte vill ge slisk till sin dotter, det är sunt förnuft!
(BTW läste jag de inlägget nyss...)

Kom ihåg du/ni som lämnade kommentaren "anonymt"
Att man kan spåra IP adressen i ett klick så jag vet vem du är...

Malin -  Nu blir det söndagsmyyyys




Kommentarer
Postat av: Cissi

Du har så rätt i varje ord du skriver :)



Ni är jätte duktiga & Kan man bli mycke Sötare & snällare än Lilla Casper.



En mamma & pappa vet alltid bättre än någon annan de ska man veta!

Många kramar till er på björx ;)

2011-02-14 @ 00:55:45
URL: http://ctandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0