Skillnad, eller?

Det finns en sak som jag stör mig på väldigt mycket...

När folk gör skillnad på folk och folk.
Nu menar jag inte stora folkgrupper m.m (nog för att det också är fel)

Nä, just nu menar jag det där man ser i vardagslivet...

Att man ger olika uppmärksamhet till syskon.
Att man uppvaktar varandra inom släkten olika när det gäller födelsedagar, konfirmation, dop, bröllop m.m
Att man inom kompiskretsen behandlar varandra olika.

En sak som jag tycker är väldigt vanligt är hur man behandlar sina EGNA barn.
En annan sak som jag också tänkte på nu när jag själv fick barn och många andra i min närhet, är hur man uppvaktar de som fått barn.


Nu menar jag inte uppvaktning genom presenter alla gånger.
I vår släkt köper vi inte födelsedagspresenter åt varandra eftersom vi är så många.
Men bara tanken att alla kommer och fika, att alla kommer ihåg varandra betyder nog mycket.

Tur att jag är ensambarn och har bra folk runt i kring mig :)

Men jag riktigt avskyr när jag ser sånt här.
För alla har väl trots allt lika värde?


Jag tror det är sånna här saker som gör att vissa syskon börjar göra revolter.
Det är sånna här saker som kan såra så fruktansvärt mycket...

Upplever du att folk gör skillnad? Kanske ofta utan att tänka på det?








Kommentarer
Postat av: Mamma

Mycket bra och jag håller med dig. Alla är lika mycket värd.

2010-09-11 @ 17:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0