Föräldrargrupp

Idag har vi varit på första föräldrargrupp mötet och det var helt okej.

Petter kom hem lite sen från jobbet, vilket betydde att vi skulle komma några minuter sent.
Nu snackar vi kanske 5 min sent och det är ju faktiskt inte hela världen. Men gravidhormonerna kom fram och vad gör Malin då? Joo, börjar tok grina. Hahaha, men tur att man har en sambo som är van och kan hur man ska lugna ner mig.

Vi kommer iallafall typ 5 minuter sen och jag var faktiskt lite nervös. Min barnmorska hade ju målat upp mötet som rena AA mötet fast för gravida. Fast så var det ju såklart inte...

Barnmorskan som höll i gruppen var ganska ung, glad och sprallig. Vi fick börja med att presentera oss själva genom en bild samt berätta varifrån vi kom, när vi skulle ha barn, vad vi hette och sånt. Sen pratade vi om förlossningsprossesen, avslappningsmetoder, när man ska åka på BB m.m

Alla i gruppen bodde på Porsön, Örnäset och Björksgatan. Alla verkade trevliga men jag var lite besviken för det var inte så många i vår ålder utan äldre. Vi var ungefär 8-9 par.

Många var jätte nervösa och oroliga inför förlossningen, nästan rent av hysteriska. Men jag måste säga att jag aldrig känt så... Jag har nog ställt in mig på att det kommer gör ont men  kommer gå bra. Jag har ju en underbar sambo som jag vet stöttar mig genom den. Visst känner man sig lite spänd, det är ju något man aldrig gjort förut men jag är ju faktiskt inte den första som föder barn....

Så nu är det två gånger kvar, hoppas dom blir givande!

Malin - Åååh, vad jag längtar!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att du gillade föräldrautbildningen :) Vi trodde att våran var igår men den är idag så måste gå på den själv.. hoppas de går lika bra å att man minns lite så man kan återge till per :)



Sen håller jag med dig ang förlossningen.. jag är väldigt lugn när de gäller den, jag vet att de kommer göra jävulst ont men jag vet också att de för med sig något underbart!

2010-03-11 @ 10:01:49
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: ILA

Jag har en sak till dig, sotnos!

Nar flyttar ni?

Om jag skickar det imorgon, do ar det mest troligt framme nasta vecka eller veckan darpo po mondag... Bor ni kvar po Blidvagen do?

Saknar dig! Snart sommar! :D

2010-03-11 @ 13:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0