Liv i luckan!

Här hemma händer det grejer ibland ;)
Jag och Petter är ingen bra kombo när vi båda är förkylda, trötta och hungriga samt att renovera samtidigt konstaterade vi idag. Så här tog det liv i luckan och en kökslucka är nu trasig.. (det var ingen annan än luckan som tog skada som tur är) Det här låter nog betydligt värre än vad det var, det bästa med allt är att mitt Ikea kök inte är så långt borta trots allt :D

Går kvällen spenderades hemma hos våra underbara vänner som bjöd på grillat och det var huuuur gott som helst. Vi ska nog börja besöka den resturangen lite oftare tror jag :) Lite knasig tv, gott vin och fina vänner. Kan en lördagkväll sluta mysigare.

Jag tycker det är så skönt att ha en "kompisfamilj." Så hela familjen kan umgås tillsammans.
Casper har någon att leka med och har lika kul som oss.
Man behöver inte välja mellan kompisarna eller sambon.
ALLA har trevligt :)
Nu säger jag inte att man måste vara tillsammans hela tiden utan att det är ganska skönt bara!

Idag på eftermiddagen har vi varit till kalix och firat Petters kusiner som fyller 3 och 7 år.
God tårta och mycket trevligt efter lite felkörningar och felinformeringar.
Tur att man kan skratta åt sånna saker iallafall :)

Nu ikväll har vi varit med Sebbe, Anna och Håkan.
Lite fika och surr, alltid lika trevligt att träffa dem!

En sak jag tänkte på idag om hur livet har förändrats sen man fick barn.
Det är att idag (en söndag) hade jag hunnit vakna, lekt med Casper, tagit en promenad, ätit frukost och sytt gardiner till hallen innan klockan var elva. Förut hade man knappt vaknat en söndag vid den tiden.
Man hinner så otroligt mycket mer på dagarna!

Nä nu ska jag hoppa i säng (ja, jag tror pensionärerna här på gården till och med är vakna längre än mig)
Men nu är det så att jag är trött och bara älskar min säng som bäst då.
Så godnatt och sov gott.
Imorgon är det ny vecka, nya tag, nya minnen och nya möjligheter.
Hoppas ni alla får en bra start på veckan.

Malin - När saker inte riktigt blir som man tänkt sig och man en stund senare kan skratta så man får ont i magen åt samma sak man nästan grät åt :)


Kommentarer
Postat av: Choppe

Haha, gjorde brorsan en pimpning á la soffbordet i Måttsund?

2011-04-04 @ 15:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0