oj, har två veckor gått redan?

och jag har inte uppdaterat en enda gång. Fy skäms Malin!
Nåja, jag får väl dra en liten resume av vad som har hänt sista veckan.

Lillkillen växer och blir stor. Förra veckan när vi var till BVC hade han gått upp till 3660gram och 52 lång.
Nu har han börjat vara vaken mer och följer saker med blicken. Mellan varven får man ett leende från honom också. Vi har iallafall världens goaste kille som sover och äter mest, vi kan då iallafall inte klaga när vi som oftast får sova hela nätterna. Helt ofattbart med en treveckors bäbis. Men turen kan ju vända, man vet aldrig...

Nu har jag börjat vänja mig i "mamma rollen" och kan äntligen förstå att han är våran :)
Petter är en helt fantastiskt pappa som stöttar mig och tar hand om Casper på ett helt otroligt sätt.
Jag älskar han av hela mitt hjärta, det går inte beskriva kärleken och banden som finns mellan oss nu.

Jag mådde ju lite dåligt när vi kom hem från sjukhuset och hade väldigt ont där de hade sytt. Det blev aldrig bättre utan tog mig knappt mellan sängen och toaletten. Plus att kissa var ett rent helvete. Fick åka in akut till gyn och de visade sig att jag hade fått infektion i stygen, inte konstigt jag hade ont! Efter en antibiotika kur var jag på benen igen. Men ikväll har jag ont när jag kissar och fryser som attans, hoppas inte infektionen är påväg tillbaka!

Svärmor och svärfar har åkt till Thailand. Vi pratade med dem nyss via skype och dom verkar ha det kanon bra där nere trots att dom hade lite svårt att åka från sitt barnbarn. Dom har fått se han via webcam istället.

Annars i veckan började jag ta en promenad varje dag. I måndags var jag, Casper, Marika, Rasmus, Jenny och Lova på en lååång promenad. Men eftersom det var fint väder var det bara super skönt :)På tisag var Robban och Marika hit på kvällen och drog lite kablar. Tur att vi har Robban ibland, annars hade tvn legat på gården och P hade skrikt kuuuuken så hela björx hade hört. På onsdag hade vi besök av Johanna och Leo och deras lilla i magen. Det var jätte trevligt! På torsdag var Nina, Sofia, Erik, Håkan och Marcus förbi på lite fika och fotboll.

Helgen inleddes med grillkväll med Erik, Håkan och Rasmus. Trevligt och gott var det.
På lördagen anlitade vi mamma som barnvakt och åkte på vårmässan i arcus i hopp om att få lite badrumsispiration men så bra gick inte det. Vi bokade bara en fotografering på Casper, inge annat spännande hittade vi. Sen blev det laxplanka hos mor och far, mmm, så gott :) Idag har vi varit ute på björkön och grillat lite. Sen lite bastu i Måttsund och avslutningsvis en god middag framför TVn hemma.

Vi har också börjat spekulera lite i att ha ett dop i sommar. Ska nog fixa lite mer imorgon...
Ni ser väl när ett inbjudningskort dyker upp med posten :P

Nä nu har lilleman somnat så gott här och jag ska också krypa ner i sängen.

Malin - Älskar familjelivet :)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Mormor har varit på besök 3 gånger under veckan, men hon glöms bort. ja, ja så är väl livet.

2010-05-09 @ 22:58:09
Postat av: Sommer

awesome awesome AWESOME!!!!! Du anar inte vad glad jag blir när jag läser det där! :D Hela jag ler! :D Det är början på ett underbart liv tillsammans, ni tre 4 ever! :)

Kram på er alla!! :)

2010-05-10 @ 07:51:14
URL: http://sommersresor.blogspot.com
Postat av: Svärmor

Vi har lite dåligt samvete att vi åkt bort, men vi tänker på er tre varje dag och vi älskar er. Många kramar från oss till er alla men framför allt till vårt älskade barnbarn.

2010-05-10 @ 13:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0