Ultraljudet!

Ja jusste, jag kanske måste berätta hur det gick på ultraljudet också.
Vi fick ju åka på ett extra ultraljud för att kolla hur moderkakan låg, så den inte ligger fel vid förlossningen. Lika glad är jag för det för jag fick ju se vår lillakille igen.

Jag var ju såklart jätte nervös när vi satt i väntrummet. Då kom en underläkare som höll på att lära sig om ultraljud och hämtade oss och förklarade att han skulle prova men att det skulle vara en överläkare med på rummet också. 

Älsklingen höll mig i handen hela tiden och så fort jag fick se lillhjärtat slå blev jag lugn igen.
Jag kan ju också berätta att det enda han ville visa var sin lilla snopp så nu är vi HELT säkra på att det blir en liten kille. Så fort dom skulle ta en bild på ansiktet vred han bort det och stoppade näsan i moderkakan.

Allt var fint iallafall. Hjärtat slog som det skulle, han drack fostervatten, var tillräckligt stor (de beräknade att han skulle väga ca 3.3 vid förlossningen) och moderkakan låg precis där den skulle.

När jag låg där på bristen blev jag plötsligt väldigt yr och illamående så de fick avsluta undersökningen.
Det är tydligen väldigt vanligt att fostret trycker på någon nerv så det blir så.
Vi fick iallafall med oss två bilder på lillkillen som tack för att underläkaren hade fått kika och lära sig.


Här ligger han och suger tummen :)

Efteråt gick vi och fikade lite så illamåendet skulle försvinna.
Det blev lite bättre men var yr hela dagen, men det var det värt!
och nu längtar jag ännu mer...

och Choppe: Yes, bilden du fick var på lillsnoppen! Haha, du har redan lärt han för mycket!

Malin - 6 veckor kvar!

Kommentarer
Postat av: ILA

Aaaaw, helt otroligt! Det dar moste vara magiskt att se! <3

2010-02-27 @ 16:52:37
Postat av: Andrei

Vad kul Malin. Hoppas du får det kanonbra med allt :)

2010-03-02 @ 11:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0